|
Kahve astımlıların yüzünü güldürüyor:
Günde 3 fincan kahvenin, astım riskini düşürdüğü bildirildi. www.maximumbilgi.com
isimli internet sitesinde verilen bilgiye göre, kahvenin yararları
konusunda araştırma yapan uzmanlar, ağrı kesicilerin etkisini yüzde 40
oranında arttırdığı belirlenen kahvenin, astım tehlikesini ve göğüs
hırıltılarını azalttığını kaydetti. Günde 5 fincan içmek kaydıyla, kötü
huylu tümörleri küçülttüğü belirlenen kahvenin, pankreasta kanseri
önleyici etkisi olduğunu ve hatta bağırsaklarda da tümör oluşumunu
önlediğini ifade eden uzmanlar, son araştırmalara göre kahve
tiryakilerinde sürekli bir tansiyon artışı tespit edildiğini de
vurguladı.
Bir Fincan Kahvenin Yararları
Yapılan bilimsel araştırmalar, "Bir fincan kahvenin 40 yıl hatırı var"
atasözünü doğruluyor.
Espresso düşkünü İtalyanlar, uzun yıllardır zararları sayılan kahve için
ülkenin en itibarlı diyet uzmanının övgü dolu açıklamasını, büyük bir
rahatlamayla karşıladı.
Birçok İtalyan için güne bir fincan espresso ile başlamanın yerini hiç
birşey tutamaz. Ama bu favori alışkanlıkları, yakın zamanda hiç de el
üstünde tutulmuyordu. Örneğin geçenlerde İngiltere Başbakanı Tony Blair´in
geçirdiği rahatsızlık ardından doktorları, kendisine ´kahveyi
azaltmasını´ tembihlemişti.
Şimdilerde kahvenin bahtı yeniden açılıyor. İtalya´nın en tanınmış diyet
uzmanlarından Kiara Trombetti, ´Sabah kahvenizin tadını kaygısızca
çıkarmanız için yeterli bilimsel veri var, kimse korkmasın´ diyor.
İtalyan uzmana göre, Amerikan usulü filtre kahveden ziyade, koyu kahveyi
tercih etmenin sağlık açısından olumlu yanları bulunuyor. Doktor
Trombetti´ye göre kahve, kalbe ve damarlara iyi gelen tanen ve anti-oksidanlar
içeriyor.
Bunun yanısıra, başağrılarını geçirmede iyi bir yöntem ve karaciğere de
faydası var; sirozun engellemesine yardımcı oluyor. Üstelik, astım
hastalarına da tavsiye ediliyor. Doktor Trombetti, kafeinin astım
nöbetlerine iyi geldiğini ve kan dolaşımını güçlendirdiğini söylüyor.
Ancak, herşeyin fazlası gibi kahvenin de zararları yok değil. İtalyan
doktor, fazla içilen kahvenin sinir sistemine olumsuz etkilerine, kalp
çarpıntısı ve ellerde titremeye yol açabileceğine dikkat çekiyor.
Hamile kadınlara, kalp ve mide ülseri hastalarına genellikle, kahveden
uzak durmalarını tavsiye etmek yerinde bir karar. Doktor Trombetti,
hiçkimsenin günde 3 ila 4 fincanı aşmamasını istiyor. Bununla birlikte,
İtalyan anne babalara, "Çocuklar için güne başlamanın en güzel yolu, bir
bardak sütlü kahveden geçer" çağrısını yapıyor.
|